Fruity Strawberry Heart

♪♬♪ Jannah Jane's ♪♬♪: ~CuPcAkEs oh CuPcAkEs~

Tuesday, December 7, 2010

~CuPcAkEs oh CuPcAkEs~

Salam..
So sorry coz dah lme x update..hoho (padahal baru bape ari je x up)
Ehem2..memandang kan aku nih sorg yg agak kuat makan..(tpi x buntal2 jugak! *sigh)
So entry kali nie aku nk cite cket pasal cupcakes (nyum..nyum..^_^)
Sejak bila la plak aku ske pasal si cuppies nih pon aku pon x sedau..haha
Tapi yg penting aku ske tgk kecantekan cupcakes tuh..
Giler ah kan..cube tgk pic kat bawah nih :





Amacam?? tuh baru sket..tgk centek giler kan3x..(sedap ke?? ntah wa pon x tau..hoho)
Aku dulu ade gak try2..usha2 nk blajau wat mende alah nih..siap cari resepi lam tenet ag..tpi pham2 je la ok..FAIL!!(sbb wat men2..pandai2 ubh resepi org..last2 x jadi)
Dah la x sedap..huhu..tpi pe de hal hal..biase lah..mula2 mmg ar camtuh..da lme2 sok okey lah kan..??
 Nih ade lagi :




Huhu..mcm2 jenis ade..korg cakap je nk perisa ape jenis ape gerenti chef2 yg wat cuppies nih bley wat..
Honestly la kan..aku rase bisnes cupcakes nih bley maju..
Tpi kena ade minat ar..(xde minat jgn arap nk berjaya!)
Nak tau sebab musabab nye??
Haa..cube korg pikir sejenak...(pikir3x)
Klu kite x pandai wat mende alah nih kte bley blajar kan??
So ble da pandai wat..t kite leyh bukak bisnes cupcakes kite sendiri..(bangga tuh)
Yg penting cuppies kite tuh mesti lah sedap..(jgn nk harap pd kecantekan luaran je semata-mata okeyy)
Aku rase bisnes nih baik n bagoz tok fresh graduate yg maseh tanam anggor tpi conpem x kan tumbuh..!
Cupcakes nih mmg lah dah banyak org yg dah usahakan tpi x sume mereka yg berjaya..
Ade gak yg rugi..tpi mereka tetap terus kan bisnes nih sbb minat n obsess ngn kecantekan cupcakes nih..(huhu x pham knape =_=")
Macam aku mention td lah bisnes cupcakes nih bley untung sbb cupcakes nih kite leyh majukan die dari pelbagai sudut..
Contohnye..
Ade yg mnjayakan bisnes nih dengan cara jadikan cupcakes tuh sebahagian daripada hantaran perkahwinan..(bayangkan bape rmai yg nk kawen?? sume nk kawen kan stu ari nnt)
So aku rase bisnes nih mesra alam, pengguna n non-stop..
Ade gak yg buat tuk celebrate bezday..buah tangan..hari guru..hari ibu..hari bapak..hari valentines ke..mcm2 hari ah..!
And surprisely ade gak yg wat hiasan!! hoho
Yg wat hiasan tuh bukan yg untuk di makan lah..(selidik punyer selidik dieorg wat guna ala yg mcm 'plaster of paris' tuh..tpi ade gak gne apparatus n material yg len)
Atcely banyak lg bisnes yg kite leh wat..tpi aku rase this is one of the simple, and interesting business that we can think about..
Klu korg rajen google2 lah kat tenet tentang bisnes cupcakes nih..x rugi ar beb sbb we can get sumthin from it..especially kepada mereka yg nk berjinak2 ngn dunia perniagaan tpi x tau nk meniaga ape..huhu
Lagi stu bisnes nih kte bley mula kan secara kecil-kecilan..ade yg wat kat umh je..so dieorg meniaga lalu tenet..(banyak dah yg wat actely)
Bila da berjaya sok baru lah leyh bukak kilang sendiri ke kedai seniri ke n then komersial kan kat overseas plak..(perggghhh dok umh goyang kaki la pasnih kan)
So..gudluck ar k kpd sesiapa yg dah ade minat nk bukak cupcakes nih =)
K la..sampai sini dlu..tangan dah penat, idea dah abesh...wasalam..adiosa myanmour!!



nota noti : huhu..mula2 tnm anggor dlu..pastuh makan gaji buta..dah boring makan gaji jek baru bukak bisnes seniri..ok x?? haha

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...