Fruity Strawberry Heart

♪♬♪ Jannah Jane's ♪♬♪: ~LoVe bItE~

Saturday, December 25, 2010

~LoVe bItE~

Salam..nie nak cerita sikit lah kan..beberapa ari lepas ada tengok satu thriller filem nih...thriller mcm boleh tahan...nak tengok kat panggung?? argghhh xde masa xde duit!..lanun sudah..haha..tapi entry kali nih bukan nak cite pasal filem..tapi nak cite pasal fenomena bertudung..aik..tajuk pasal love bite tapi nak cite pasal fenomena bertudung..ape kes?? Haaa papehal layan dulu entry nih sampai abes okeh...^_^


~ana muslimah~

Tengok je zaman sekarang..mcm2 jenis tudung ada kan3x?? mcm2 corak..rambang mata dibuat nye..mcm2 corak tuh satu hal...tambah pulak dengan bermacam-macam cara dan gaya (bape banyak macam daaa)..ada yang berlilit-lilit (jgn samai terbelit sudah)..ada yang berlipat-lipat..ada gak yang mcm x penah pakai tudung pon ada..huhu..tapi walau apa pon cara dan gaya yang penting niat tuh kena betol..tepat..dan hanya kerana Allah S.W.T..

Tapi..boleh percaya ke perempuan zaman sekarang pakai tudung semata-mata hanya kerana Allah?? mungkin hanya sesetengah je yang mcm tuh..Alhamdulillah la kalau mereka bersifat sedemikian..tapi ada gak segelintir lagi perempuan yang pakai tudung hanya untuk suka-suka..insaflah weyh..jgn mempersedakan agama...yang paling x boleh blah ada yang pakai tudung sebab nak sorokkan  "Love Bite!!!"..MasyaAllah!! Erkk..aku nih bukan lah baik sangat pon tapi aku yakin yang aku bukan golongan yang mcm tuh...InsyaAllah..tapi tolonglah..klau pakai tudung semata-mata nak sembunyikan love bite...aku rasa baik x payah..itu namanya HIPOKRIT!..

Adoi..banyak sgt drama lah dalam dunia nih...sampai aku pon x dapat nak bezakan mana satu drama betul n yang mana satu drama yang buat2..haha...lagi satu hal..ada baru-baru nih kecoh pasal pakai tudung dan bersanggul tinggi...kdg2 aku tengok bukan main besau lagi sanggul..tuh sanggul ke tunggul..haha..aku pon x paham..aku ada terbaca entry kat satu blog nih...penggunaan tudung bersanggul tinggi tuh x dibenarkan sebab dilarang dalam agama kerana dipercayai menyerupai golongan Kristian..tapi makin lama aku tengok makin ramai yang pakai mcm tuh..mangsa fashion tol..wake up la okeh...jgn ikot benda yang x betol..sekadar renungan...okeh la..sampai sini jer aku nak ber pot pet...wasalam..ADIOSA!!



nota noti : entry ini bukan untuk kutuk mengutuk..sekadar berkongsi..sharing is caring..caring is daring..lalala

~jannahjane~

2 comments:

Kik0 ♥ QiLaH said...

biasalah dunia jane oi....huu

Jannah Jane said...

haha..kalaulah dunia nih aku yg punyaaa..hoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...